Navada je vsaka rutina oz. početje, ki ga izvajamo dovolj redno in pogosto, da postane avtomatsko. Raziskave ocenjujejo, da je 40-50 % naših aktivnosti izvedenih iz navade. Vpliv navad na naše življenje pa je precej večji, kot si predstavljamo na podlagi teh številk, saj je velik del našega zavednega početja posledica naših nezavednih navad.
Kakovost naših življenj je dolgoročno v večji meri odvisna od kakovosti naših navad. Z enakimi navadami bomo vedno dobili enake rezultate, zato je težko pričakovati večje spremembe, če nismo pripravljeni spremeniti svojih navad.
Vsak dan se moramo ljudje soočati z ogromnim številom sprejetih odločitev, ki na koncu določijo kakovost našega dne. Velik del odločitev je nezavednih, iz naše navade in pod vplivom takojšnjega užitka. Zato je res pomembno, da se naučimo sprejemati dobre odločitve v ključnih trenutkih. S tem bomo imeli kontrolo nad našimi navadami in kakovostjo naših dni.
Spremembe navad se sicer začnejo z motivacijo in željo po končnem rezultatu, dosežemo pa jih le, če postanejo te navade del naše identitete. Za uspešno telesno preobrazbo ali kakršnekoli druge spremembe v našem življenju, so potrebne korenite in trajne spremembe v naših navadah, ki se torej morajo ujemati z našimi prepričanji in vrednotami. Kaj pravzaprav to pomeni?
Za boljše razumevanje, si lahko pot do spremembe predstavljamo v treh nivojih, ki jih najlažje prikažemo v obliki krogov in kolobarjev:
Vsi nivoji so zelo pomembni pri spremembi in prav vse potrebujemo za dolgoročno spremembo. Ključnega pomena pri tem je smer, ki jo uberemo na poti do spremembe. Večina nas prične proces spreminjanja naših navad z osredotočanjem na to, kaj želimo doseči (prvi, zunanji nivo spremembe) in to pot lahko poimenujemo rezultatsko-usmerjena. Druga pot je osredotočanje na to, kakšna oseba želimo postati, da bomo dosegli želeno spremembo in to pot lahko poimenujemo osebnostno-usmerjena.
To lahko uprizorimo z zelo preprostim primerom. Pred kratkim smo pričeli s programom za izgubo telesne mase in kolega nas povabi na kosilo. Za glavno jed si izberemo odličen, zelo hranljiv in okusen obrok, ki je zadoščal vsem “standardom”, ki nam jih je predlagal naš trener. Potem pa pride čas za sladico, ki nam jo je trener odsvetoval, saj se po njej ne počutimo dobro. Vemo pa, da je sladica božansko dobra in se nam ob misli nanjo zelo pocedi slina. Tukaj je sedaj zelo pomembno, na kakšen način se lotimo “obrambe” pred sladico.
Ena možnost je, da rečemo:
“Ne hvala, sem na shujševalni dieti in ne smem jesti sladic.”
(rezultatsko-usmerjen način)
Drugi način pa je, da rečemo:
“Ne hvala, sem jeklena mami, sladice mi povzročajo rjo in slabo počutje!”
(osebnostno-usmerjen način)
Na prvi pogled se nam zdi smešno in nepomembno, vendar če se dejansko postavimo v trenutek, ko to izrečemo, vidimo, da smo v drugem primeru naredili spremembo v naši osebnosti. Vsakodnevno prenajedanje s sladicam je bil del našega prejšnjega življenja, sedaj, ko smo jekleni, pa bolj cenimo svoje zdravje in počutje.
Za dolgotrajne rezultate se je spremembe potrebno lotiti na osebnostno-usmerjen način, saj rezultatsko-usmerjen način ne pripelje do trajnostnih sprememb. Če bomo oseba, ki bolj ceni udobje kot napredek, ne bomo dolgo vztrajali na treningih. Zato je res pomembno, da preden se lotimo svoje telesne preobrazbe, premislimo o svojih vrednotah in prepričanjih. Če le-te niso v skladu s tem, kar želimo doseči, nam bo slej ko prej spodletelo na poti do cilja.
Sedaj verjetno razumemo, da “postani jeklen” ni le neka marketinška fraza, temveč nam dejansko lahko pomaga spremeniti svoje navade in življenje na bolje. Zavedati pa se moramo, da če si samo želimo postati jekleni, še nismo naredili kaj dosti. S prvim obiskom Jeklarne se moramo prepričati, da smo sedaj druga oseba (npr. Jeklena Mami), ki bo na prvo mesto postavljala svoje zdravje in dobro počutje!
Na trening ne gremo, ker moramo, če želimo izgubiti telesno maso, na trening gremo zato, ker smo s prvim obiskom treninga postali športnik in trening je sedaj del našega življenja! Z vsako zmago – obiskom treninga bomo okrepili naše prepričanje. Sčasoma bo trening postal naša navada in ne bomo si več predstavljali življenja brez njega.
Če za konec povzamemo zgoraj napisano in uprizorimo na primeru osebe, ki želi izgubiti 20 kg, je postopek sledeč:
Pri vzpostavljanju novih navad je pomembno, da so te za nas smiselne in da si pripravimo sistem, kako jih bomo dosegli. Poleg tega moramo biti dovolj prepričani, da smo jih sposobni doseči. Glavni smisel izboljševanja naših navad ni toliko v tem, da bomo dosegli dobre rezultate, temveč da bomo postali boljša verzija samega sebe. To pa bo pripeljalo tudi do odličnih rezultatov.
Upam, da je dovolj jasno obrazloženo in da se naslednjič lotite spremembe na osebnostno usmerjen način, kar vas bo pripeljalo do vašega končnega cilja. Lahko pa se naslednje spremembe lotite tudi z našo pomočjo, tako da se prijavite spodaj s klikom na gumb.
Clear J. 2018. Atomic Habits: An Easy & Proven Way to Build Good Habits & Break Bad Ones. Penguin Random House, London.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
elementor | never | This cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time. |
PH_HPXY_CHECK | session | This cookie is used to save the information about the current session. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
ac_enable_tracking | 1 month | This cookie is set by Active Campaign to denote that traffic is enabled for the website. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_D2X8E4KT3Q | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
_gat_gtag_UA_104067303_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
prism_650621705 | 1 month | No description |