• Jernej Ogrin, dipl. inž. živ. in preh. (UN)

Katera živila kupovati na zalogo in kako se prehranjevati v času koronavirusa?

Trenutna situacija po celem svetu je znana vsem, zato ne bomo izgubljali besed. Novi koronavirus po imenu SARS-CoV-2, ki povzroča koronavirusno bolezen (CODIV-19), je po hitrem postopku poskrbel za nekaj izrednih ukrepov in za ustavitev življenja, kot ga poznamo. Poleg naše največje želje – da bi zadeva čimprej minila in da bi bilo okuženih ter prizadetih čim manj ljudi – lahko upamo tudi na to, da bodo zaloge hrane v Sloveniji zadostovale za obdobje krize. Brez avtobusov, frizerja in osebnega trenerja je konec koncev lažje preživeti, kot brez hrane, kajne?



Prehrana v času koronavirusa - kaj kupovati na zalogo?

Kaj sploh jesti v teh časih? S tem vprašanjem se trenutno ubada veliko število ljudi. Večina njih si je izmislila posebno dieto, ki vam jo hočejo prodati. Tudi kakšno oh-in-sploh prehransko dopolnilo se najde vmes. Poudarjanje, da je vse to »brezveze«, je na tem mestu že ponavljanje prevečkrat uporabljenih besed. Škodi pa verjetno kljub temu ne.


Prehrana v času ukrepov zaradi novega koronavirusa se ne razlikuje od prehrane v »normalnih« časih. Osnova je še vedno pestra in uravnotežena prehrana, ki je energijsko primerna vašim potrebam ter vam zagotavlja dovolj beljakovin. Vaša prehrana naj bazira na nepredelanih in minimalno predelanih živilih – veliko zelenjave in sadja, nepredelanih žitih in stročnicah, ribah, pustih kosih mesa in posnetih mlečnih izdelkih. Ko greste naslednjič po nakupih, upoštevajte čim več izmed spodnjih alinej:


  • Poskrbite za najmanj 1,5 m razdalje med vami in drugimi osebami v trgovini

  • Če imate masko, jo nosite.

  • Namesto testenin, kruha in žitnih izdelkov iz bele moke kupite polnozrnata živila

  • Fitnes kosmiče s tono sladkorja naj zamenjajo običajni ovseni kosmiči

  • Sadni jogurt pusti v trgovini, kupi raje navadnega, skyr ali manj masten grški jogurt

  • Sadni sokovi so nepotrebni. Za žejo pij vodo, sadje pa vnašaj…v obliki sadja

  • Zamrznjena in konzervirana zelenjava sta v teh časih najboljša izbira. Nihče ju ne »prešlata«, poleg tega pa sta še zelo obstojni. Manj obiskov trgovine = zmaga.

  • Suhe stročnice in kaše so izjemno poceni in hranilno bogata živila. Priporočamo.

  • Ker smo v veliki večini doma, imamo več časa za hranjenje. Tudi več časa in priložnosti za vnos hranilno manj ustreznih živil. Govorim o različnih sladkarijah, slanih prigrizkih in pecivih. Seveda je prostor tudi za njih, vendar poskrbite za omejeno količino. Sploh če ste močno zmanjšali stopnjo telesne aktivnosti, lahko hitro začnete presegati energijski vnos.

  • Mesne namaze in paštete naj zamenjajo zelenjavni ali mlečni.

  • Konzervirane ribe so odlična izbira. Manj obiskov trgovine = zmaga.


KAJ JE DOBRO, DA VESTE?

Tega obdobja ne izkoristite za izgubo telesne mase. Dlje časa trajajoč energijski deficit namreč vpliva tudi na slabše delovanje imunskega sistema. To poveča verjetnost, da se okužite. Ne samo z novim koronavirusom, ampak s katerokoli izmed bolezni. Tega seveda nočete – tvegate lastno zdravje in počutje, poleg tega pa lahko po nepotrebnem zasedete bolniško posteljo nekomu, ki jo bolj potrebuje od vas. Še bo čas za izgubo telesne mase. In kadarkoli drugič bo bolj primerno, kot zdaj.


NE POZABITE...

Zadostna količina spanca ni samo steber vašega zdravja. Je predpogoj, da vaše zdravje sploh lahko obstaja. Med drugim krepi vaš imunski sistem, narekuje vaš apetit tekom dneva in skrbi za to, da dobro izgledate. Ne reče se mu zastonj »lepotni spanec«. Zato poskrbite za minimalno 7 ur spanca na noč, še raje 8 ur, če vam znese lahko tudi 9. Poleg tega poskrbite še za nekaj telesne aktivnosti – sprehod v naravi je odličen začetek. Lahko po ravnem ali v hrib, karkoli vam ustreza. Seveda v čimbolj omejenem številu, najbolje če ste sami. V vsakem primeru ravnajte odgovorno. Če bo vsak poskrbel zase in upošteval navodila ter ukrepe, bomo situacijo najlažje obvladovali. Bodite previdni in pazite nase.

0 views

info@jeklarna.si     031 264 223

Vsi podatki, ki jih Vadbeni center Jeklarna, Rok Kržič s.p. pridobi na spletnem mestu www.jeklarna.si in člansko pristopnico (ime in priimek, naslov, email, telefonska številka, TRR, davčna št.), so uporabljeni izključno za namen organizacije prijav na vadbene termine, plačila obveznosti ter za obveščanje o novostih, akcijah, spremembah, vabilih na dogodke ipd. Podatke hranimo dokler je stranka včlanjena v Vadbeni center Jeklarna. Vadbeni center Jeklarna, Rok Kržič s.p.. ima zagotovljene vse postopke, potrebne za zavarovanje osebnih podatkov, kot to določata Splošna uredba o varovanju osebnih podatkov (GDPR) in veljavni Zakon o varovanju osebnih podatkov.

© 2020 Vadbeni center Jeklarna, Rok Kržič s.p. | Vse pravice pridržane                                                                                                                                                                            Splošni pogoji in pravila